Prøv vores spændende kursus i konflikt håndtering

By:
Dette indlæg er finansieret indlæg og indeholder promoverede hjemmesidehenvisninger.

Altså det er ikke altid helt nemt, at skulle håndtere sådan en konfliktløsning. Mange virksomheder døjer med dårlig konflikt håndtering, hvilket jo hurtigt skaber sådan en ubehagelig stemning på arbejdspladsen. Det er vigtigt at man, også i sådan en god virksomhed, kan tage sig sådan af en står konfliktløsning på rigtig faglig vis. For en konflikt skal hurtigt løses og den skal behandles, så at de alle føler sig hørt og også er helt tilfredse med selv konfliktens udfald. Konflikt håndteres kan også gøres på den del måder. Og man skal også tage højde for, hvem der nu er indblandet i denne konflikt og hvad som man nu ønsker, at få ud af selve konfliktløsningen. Tit er det lederen eller chefens eget ansvar at stå for sådan en konflikt håndtering. Men mange vælger nu også at nedprioritere emnet, hvilket jo så bare ender ud i en stor konflikt, som ingen ende vil kunne tage.

Jesper, som er en ekspert på dette område, mener jo også at det er sådan en stor fejl, at overse et stort problem ligesom det her på en stor arbejdsplads. ”Mange tror jo også at sådan en konflikt håndtering vil kunne munde ud i en endnu værre kamp, fordi at de indblandede måske ikke lige selv får nævnt alle de ting som at de nu gerne lige vil. Men hvis dette er tilfældet, eller altså hvis nu at man har mistanke om den slags, jamen så er det vigtigt at man ændrer strategien for sådan en konflikt håndtering, sådan at den ko kommer alle lige meget til gode. Det er også vigtigt, at mange kan være lige tilbageholdende når at man gennemgår sådan en konfliktløsning. Men dette er også altid lederen eller chefens eget ansvar, at undgå situationer ligesom dette” forklarer eksperten. Sådan et forsøg på helt sevl at fjerne sådan en konflikt, var bare at droppe en konfliktløsning er ikke eksisterende. Det vil jo ikke rigtig komme nogen til gode. Det vil jo stik modsat kunne forlænge denne uenighed og måske gøre den endnu værre, fortæller han også.

Og Jesper har jo arbejdet med netop konflikt håndtering i seks års tid. Og han hjælper jo virksomheder med også at finde sådan en konfliktløsning og hvordan at de nu bedste muligt, behandler sådan en godt konflikt når at den opstår, fremfor at skulle vente til den helt er gået af tangenten. Det er hans helt egne erfaringer, som at han jo så tager sig udgangspunkt i når at han jo selv arbejder. Eksperten har jo tidligere været en chef for sådan en anerkendt virksomhed. Og han husker også selv præcis hvor vanskeligt han havde det sådan med netop konflikt håndtering i starten. Han blev dog hurtigt klar over, at hele ansvaret jo lå hos netop ham. Og han tog så kurser inden for konfliktløsning. Jepser begyndte jo derefter så at behandle konflikt håndteringer hurtigt i opløbet, med disse nye teknikker som kom alle medarbejdere til gode. Det viste sig jo, også at han også havde fundet en metode, der hele tiden var ganske tilfredsstillende for hans stor virksomhed når at det lige kom til konfliktløsning. Og han besluttede sig jo herefter for sådan, også at undervise nogle leder og chefer i helt andre selskaber i, hvordan at man så også behandler sådan en konflikt håndtering. Det gjorde han jo samtidig med, at han også drev hans helt personlige virksomhed. Det var faktisk ikke lige tanken, at han jo ville skulle leve af at kunne hjælpe andre med deres konfliktløsning. Men han fik hurtigt så travlt, at han jo ikke havde mulighed for sådan, at gøre begge dele på en gang. Han valgte så at sælge hans egen virksomhed for derefter kun, at koncentrere sig godt om hans ny arbejde hvor han også hjalp firmaer med konflikt håndtering. Det er et valg som at Han aldrig har fortrudt. Jesper nyder sit arbejde og er også stolt af, at mange virksomheder har sådan en del bedre konfliktløsning på grund af ham.

Posted in: Kategori